Wednesday, October 15, 2008

tangan kiri yang gatal...

orang tue2 cakap.. kalo tangan kiri gatal.. duit nak kelua.....

hmm.. smalam.. aku nak kua makan, terlanggar mamat vietnam nek basikal.. rim die bengkok cam no. 8... ikut kan hati nak aku bagi duit then blah je.. then die cakap.. "saya mau pegi kerja esok" (dngan nada kesian). aku pun call la housemate aku.. kat situ gak ... bawah sinaran lampu jalan, kitorang memomenkan beskal si vietnam ni.. cabut tayar, aku pun pgi kdai beskal on the dot nak carik rim.. nasib baik ade kedai basikal bukak sampai kul 9 mlam!

"tokey.. rim basikal ini macam ade ka"?
"saya kasi tengok aa"
"ada ada.. "
"brapa tokey?"
"oo $39 .. maw ka?"
(gulp~! terkopak duit aku 40 hengget)
"
ok laa tokey saya angkat.. tada diskaun kaa?"
"tada laa ini pun tada untung manyak maa"
so si tokey pun bukak taya.. pasang kat rim baru nih..

then kitorang pasang balik rim baru kat basikal si vietnam nih..
aku: eh.. sini melesia.. lain kali malam2 bawak basikal laju2 maw pasang lampu tau~! esok kasi pasang lampu
ipin : lu kasi test laa dulu bawak jalan2.. wheelie kaa satu round"

mamat vietnam tu tersenyum riang je.. pulang dngan rim baru lagi berkilat...
msti die balik die polish kasi kilat2..

**padan muka aku.. betul laa tangan kiri aku gatal petang tu.. nak klua duit bli rim beskal baru**

1 comment:

Dayana said...

ahahaha
len kali keluar duit blanje aku plak. krohrohkrohk